27 October, 2009

HARI ANUGERAH KOKURIKULUM 2009 : ANDALAH WIRA DAN WIRAWATI SEJATI


Selasa, 27 Okt 2009. Anda menyumbang dan kami menghargai. Usaha, bakat dan pencapaian para pelajar dihargai oleh pihak sekolah kerana hari ini merupakan kemuncak kokurikulum. Kepimpinan dalam berpersatuan diakui dengan penganugerahan kepada unit pakaian seragam, kelab dan persatuan kepada para pemimpin. Para pemimpin persatuan, kelab dan unit pakaian seragam memperolehi sijil perghargaan atas sumbangan pada tahun 2009. Organisasi yang aktif akan menerima anugerah keaktifan. Justeru itu, satu majlis khas Hari Anugerah Kecemerlangan Kokurikulum 2009 telah diadakan di Dataran Informasi untuk majlis penganugerahan tersebut. Pada tahun ini, pemilihan calon sangat sengit. Calon-calon dipilih daripada pelbagai persatuan dan kelab dengan kriteria utama ialah taraf penglibatan mereka dan keaktifan yang memberi impak terhadap sekolah dan peringkat daerah, negeri dan kebangsaan.
Sehubungan itu, berikut adalah para pemenang anugerah kokurikulum pada tahun 2009 ini :-

  1. Atlet Harapan Lelaki :  Ibrahim bin Hamid 
  2. Atlet Harapan Perempuan :  Nurhafizah bt Zakaria 
  3. Atlet Sukan Terbaik Perempuan : Tiara Natasha
  4. Atlet Sukan Terbaik Lelaki  : Mohd Saifullah bin Md Don
  5. Anugerah Tokoh Sukan PerempuanRohana bt Ayop
  6. Anugerah Tokoh Sukan LelakiMohd Saifullah bt Md Don
  7. Anugerah Tokoh Kokurikulum  Perempuan ; Rohana bt Ayop
  8. Anugerah Tokoh Kokurikulum Lelaki  :  Zaidi bin Marbon
Semoga penganugerahan ini akan memberi satu suntikan kepada para pelajar agar terus memberikan sumbangan kepada pihak sekolah. Tahniah kepada para pemenang anugerah. Bagi atlet  atau tokoh yang masih bersekolah, terush la memberi sumbangan yang terbaik kepada sekolah.



Tahniah daripada Unit Sukan. Teruskan usaha anda demi kecemerlangan  sukan sekolah. Kejayaan anda akan memberikan suntikan baru kepada para pelajar lain untuk berjaya dalam bidang sukan. Kepada guru-
guru, Unit Sukan mengucapkan terima kasih atas segala sokongan, sumbangan dan kerjasama yang telah diberikan pada tahun 2009. Tanpa kerjasama daripada para guru, kejayaan dan kecemerlangan tidak mungkin tercipta. Tahun depan kita bangkit lagi untuk menyuburkan dan menyemarakkan aktiviti sukan di peringkat dalam dan luaran dengan visi dan misi ke arah kecemerlangan sukan dengan fokus peningkatan kejayaan dalam sukan permainan. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment