06 April, 2013

PERTANDINGAN BOLA SEPAK BAWAH 18 TAHUN


Pasukan SMK Semerah mencatat keputusan yang sederhana apabila hanya berjaya memenangi 3 perlawanan, 1 seri dan 2 kekalahan sekaligus tidak berjaya masuk ke pusingan suku akhir. Berbekalkan ramai bintang team bawah 15 tahun namun tidak Berjaya mencatat kemenangan pada hari pertama apabila tewas kepada SMK Tinggi Batu Pahat 1-2 dan tumpas kepada SMK Dato’ Bentara Luar 0-1. Oleh itu, Semerah mesti menang semua baki perlawanan untuk merebut satu tempat ke suku akhir.
Semangat juang para pemain akhirnya Semerah berjaya menumbangkan SMK Tunku Putra 2-1 dan  SMK Agama 3-1 pada sesi pagai hari kedua. Namun ketika memerlukan kemenangan dalam perlawanan kelima, Semerah hanya seri dengan SMK Tun Sardon 1-1 seterusnya melenyapkan impian ke suku akhir. Perlawanan terakhir menentang SMK Senggarang hanyalah pelengkap jadual tetapi menang juga dengan keputusan 2-1.
Skuad pada kali ini dibimbing oleh En Mohd Yusof bin Abu Bakar dan En Mohd Hafiz bin Mohd Zaid sebagai jurulatih manakala En Amir Hamzah dan En Mohd Faiza bertindak sebagai pengurus pasukan serta dibantu oleh En Ismail bin Jais (GPK Kokurikulum) dan En Hashim bin A. Ghani sebagai fasilitator. Apa pun tahniah kepada semua pemain dan para pegawai yang tetap setia menyumbangkan keringat dan usaha dalam menaikkan mutu arena bola sepak Semerah. Teruskan. Kalah bukanlah sebab untuk mengalah. Kita pasti boleh !

No comments:

Post a Comment