05 July, 2010

STREET SCOCER SEMPENA HARI KEUSAHAWANAN


Hari Keusahawanan SMK Semerah telah diadakan pada 1 Julai 2010. Aktiviti tahunan ini amat dinantikan oleh warga sekolah dan masyarakat setempat. Antara objektifnya ialah mengasuh para pelajar untuk menjadi usahawan di samping mencari dana untuk sekolah dan PIBG. Lebih kurang 30 gerai menjual beraneka makanan, minuman, hasil kampung dan permainan.
Antara permainan yang diadakan ialah street scocer yang dianjurkan oleh Kelab Bola Sepak. 30 team bertanding yang dijalankan secara kalah mati. Menurut guru penasihat kelab, En Noimpendi Abu Bakar, pertandingan ini untuk mencungkil bakat di kalangan para pelajar di samping mengumpul dana kelab. Ini adalah aktiviti pertama dan akan disusuli dengan pertandingan futsal yang bakal diadakan pada akhir bulan Julai. Pertandingan tersebut diadili oleh En Mohd Hafiz Mohd Zaid yang juga guru penasihat kelab.
Juara untuk kategori menengah rendah dimenangi oleh team 3 Ros manakal team 4 Seroja mengungguli kategori menengah atas.Unit Sukan mengharapkan aktiviti tersebut berjaya dalam mencapai objektifnya dan percaya pencapaian bola sepak sekolah akan meningkat pada tahun-tahun mendatang.

No comments:

Post a Comment