25 May, 2011

PESTA PERMAINAN MSSM BERMULA


Apabila cuti sekolah bermula maka bermulalah juga pesta permainan pada peringkat MSSM. Antara permainan yang dipertandingkan pada cuti persekolahan ini ialah bola baling, bola jaring, bola tampar, bola keranjang, catur, hoki, sofbol, sepak takraw, memanah, ragbi dan badminton.
Seorang pelajar SMK Semerah telah terpilih mewakili kontijen bola baling Johor iaitu saudara Ahmad Syafik bin Sapary. Beliau melepasi peringkat pemilihan selama 3 hari dan seterusnya mengikuti latihan intensif selama seminggu di UTM, Johor Baharu. Kejohanan tersebut diadakan di Perlis pada 1-6 Jun 2011.  Kita harapkan beliau berjaya dalam membantu Johor dalam kejohanan tersebut. Unit Sukan percaya akan kebolehan beliau !
Selain Ahmad Syafik, terdapat seorang pelajar lagi iaitu Wan Mohamad Hanafi yang pernah mewakili Johor dalam permainan kriket pada awal tahun ini. Beliau telah dua kali mewakili team kriket Johor iaitu pada tahun 2010 dan tahun ini. Nampaknya SMK Semerah SMK Semerah tidak ketandusan pelajar untuk diketengahkan pada peringkat tinggi.
Selamat berjaya. Kepada para pelajar lain, jadikan usaha dua pelajar ini sebagai contoh untuk mengembangkan bakat dalam bidang sukan permainan peringkat tinggi. SEMERAH PASTI BOLEH !

No comments:

Post a Comment