01 October, 2011

LAWATAN PENGHARGAAN


Lawatan Ke Majlis Sukan Negara (MSN)

Jasa dan sumbangan anda dihargai. Unit Sukan menganjurkan Lawatan Penghargaan kepada para pelajar yang telah berjaya mewakili daerah ke peringkat negeri dan kebangsaan. Lawatan yang diadakan pada 29 Sept hingga 1 Oktober 2011 ini diketuai oleh En Ismail bin Jais, Guru Penolong Kanan Kokurikulum SMK Semerah dan 7 orang guru serta 32 orang pelajar yang mengharumkan nama sekolah dalam arena sukan permainan. 
Antara tempat yang dilawati ialah Majlis Sukan Negara (MSN). Di sini para peserta lawatan diberi penerangan tentang misi, pengurusan MSN dan  metod latihan para atlet. Tempat lain yang dikunjungi ialah KL Suria, KL Tower dan banyak lagi.
Sementara itu, menurut En Ismail Jais, “kami amat menghargai kejayaan yang telah dikecapi oleh Semerah pada tahun ini. Kejayaan ini tidak akan dimiliki tanpa latihan yang bersungguh-sungguh dan disiplin yang baik”. Jelasnya lagi, “Antara kejayaan sukan permainan pada tahun ini ialah menjadi johan bola baling L18 dan johan catur P18.  Selain itu merangkul naib johan sofbol P18, kriket L18 dan hoki L18. Kejayaan tersebut menyebabkan ada pelajar yang mewakili daerah ke peringkat negeri malah terdapat 2 pelajar yang sampai ke peringkat kebangsaan. Beberapa permainan lain juga tidak kurang hebatnya seperti olahraga dan gimnastik serta sumbangan para pelajar Pendidikan Khas dalam acara olahraga, futsal dan boling”.
Unit Sukan merakamkan terima kasih atas sumbangan anda ; kami menghargainya !  Moga tahun depan pencapaian sukan permainan akan terus cemerlang lagi.

No comments:

Post a Comment