29 August, 2008

PEMILIHAN PESERTA KE PIALA WARISAN

Kini telah sah bahawa Pertandingan Piala Warisan, Sepedoman, Wawasan dan Semerah akan diadakan pada 9 Oktober 2008 di MRSM Batu Pahat. Pertandingan tersebut bakal disertai oleh 5 buah sekolah sekitar Parlimen Parit Sulong iaitu SMK Semerah, SMK Penghulu Saad, SMK Dato'Onn, SMK Darto' Sulaiman dan MRSM.
Pertandingan ini melibatkan 4 permainan iaitu bola sepak dan sepak takraw untuk lelaki manakala bola jaring dan bola baling untuk perempuan. Mesyuarat berkaitan telah diadakan pada 26 Ogos 2008 di Bilik Mesyuarat MRSM.
Justeru itu, untuk memantapkan penyertaan pada tahun ini, SMK Semerah mengadakan pemilihan pemain pada 28 dan 29 Ogos 2008. Agihan tugas pegawai telah diedarkan. Jurulatih dan penolong jurulatih telah turun untuk menentukan calon-calon yang disenaraipendekkan untuk mewakili sekolah pada pertandingan tersebut. En Hafiz, En Hasbi, En Hashim, Cik Saedah dan Cik Nornida telah turun padang untuk proses pemilihan pemain-pemain. Pemilihan bola sepak dijalankan oleh En Hafiz, sepak takraw oleh En Hasbi, bola jaring oleh Cik Saedah dan Cik Nornida manakala En Hashim memilih pemain-pemain bola baling.
Kembali sahaja dari cuti Hari Raya Puasa, para pelajar yang telah terpilih mewakili sekolah akan menjalani latihan insentif dari Isnin hingga Rabu. Khamis, 9 Okt 2008 adalah hari perlawanan. Unit Sukan SMK Semerah mengucapkan selamat berlatih kepada para pelajar yang terpilih mewakili sekolah. Tanamkan azam untuk berjuang demi sekolah. Anda boleh berjaya! Selamat bertarung dan selamat berpuasa dalam bulan Ramadan.

No comments:

Post a Comment