11 August, 2008

SUKANROBIK DAERAH BATU PAHAT



Pada 5 Ogos 2008 (Selasa), pasukan sukanrobik telah menyertai Pertandingan Sukanrobik Daerah Batu Pahat yang diadakan di BP Mall. Pertandingan ini adalah anjuran oleh JKD PJPK dan dikelolakan oleh SMK (P) Temengung Ibrahim. Pasukan sukanrobik SMK Semerah dianggotai oleh 8 orang peserta yang diketuai oleh saudara Amar bin Rahim dan dilatih oleh Cik Noor Nazira bt Maliki, Pn Zamilah bt Ekhwan dan En Hashim bin A Ghani.

Sebelum pertandingan, satu pertandingan peringkat dalaman telah diadakan. Peserta yang terpilih adalah mereka yang berkebolehan dalam sukanrobik ini. Justeru itu, mereka telah berlatih selama 3 minggu. Kerja keras mereka amat dikagumi. Harapan yang menggunung telah diberikan kepada pasukan ini. Ramai pelajar yang memuji corak persembahan mereka dan mereka mulai minat untuk menyertai latihan sukanrobik pada masa akan datang.

Semua sekolah menengah telah menyertai pertandingan ini. Namun demikian, nasib tidak menyebelahi SMK Semerah. Johan diungguli oleh SMK Tun Ismail, naib johan ialah SMK Tunku Mahmood Iskandar, tempat ketiga ialah SMK Seri Gading dan SMK Kolam Air menduduki tempat ke-4.

Upacara penyampaian hadiah dan penutupan rasmi dilakukan oleh En Mohsin Ibrahim, Penolong PPD Daerah Batu Pahat. Semoga tahun hadapan SMK Semerah akan terus berjuang untuk mendapat tempat terbaik dalam pertandingan sukanrobik. Unit Sukan SMK Semerah mengucapkan selamat maju jaya, teruskan berusaha.

No comments:

Post a Comment