11 March, 2009

KONTIJEN OLAHRAGA SMK SEMERAH





Fight Till End ; Never Surrender. Begitulah cogan kata kontijen olahraga SMK Semerah dalam Kejohanan Olahraga MSSMNJ Daerah Batu Pahat Kali Ke-42 yang diadakan pada 3-6 Mac 2009 di Stadium Jalan Ampuan, Batu Pahat.
Kontijen pada tahun ini diketuai oleh En Tumian b. Jasman dan diurus-selia oleh Noimpendi b. Abu Bakar (pengurus), kejurulatihan dikoordinasi oleh En Hashim b. A. Ghani dan En Azhar b. Ghaffar dengan dibantu oleh Pn Zamilah bt Ekhwan, Cik Nornida bt Sapuan, En Hasbi b. Mohd Nor, En Abd Halim b. Abd Samad dan En Roslan b. Mohammad yang membantu aspek kejurulatihan (trek dan balapan) serta dibantu oleh Cik Norul Rafidah bt Redzuan, Cik Diyana Dalila bt Zulkifli, En Hafiz b. Md Zaid dan En Yusof b. Sarmaet. Sementara itu, Pn Nor Aisyah bt Abu Samah pula mengetuai perbarisan SMK Semerah yang dibarisi oleh 35 orang pelajar.
Pada tahun ini sejumlah 28 orang atlet yang diketuai oleh Saudara Zaidi bin Marbon dan Saudari Rohana bt Ayob telah memikul tanggungjawab membawa obor perjuangan seluruh warga SMK Semerah dalam kejohanan tersebut.
Berkat kesungguhan para atlet dan jurulatih-jurulatih, maka SMK Semerah telah merangkul 3 emas, 4 perak dan 3 gangsa dan menduduki tempat ke-11 keseluruhan. Juga memenangi Johan Kategori L20 dan memperbaharui 3 rekod baru kejohanan daripada 9 rekod yang dipecahkan pada tahun ini.
Antara atlet yang memenangi pingat ialah Zaidi b. Marbon (emas lompat jauh L20-rekod baru), Saifullah b. Md Don (emas 100m L20-rekod baru) dan Nur Hafizah bt Zakaria (1500m P13-rekod baru). Pingat perak diperolehi melalui Ibrahim b. Abd Hamid (200m L13, lompat jauh L13), Tiara Natasha (3000m P15) dan Illyana bt Alias (pentathlon).Pingat gangsa dimenangi oleh Nurul Izzatie bt Hasyim (rejam lembing P15 dan lempar cakera P15) dan Rohana bt Ayob (lompat jauh P20).
Tahniah kepada semua pemenang dan para atlet serta guru-guru yang membantu kontijen sekolah dalam kejohanan tersebut seterusnya melepasi target sekolah dalam olahraga daerah. Terima kasih.




No comments:

Post a Comment