15 August, 2009

PETANQUE & TENPIN BOLING PERTINA


Pertina SMK Semerah telah menyertai Pertandingan Petanque dan Pertandingan Tenpin Boling Tingkatan Enam Daerah Batu Pahat yang diadakan serentak pada 14 Ogos 2009. Pertandingan petanque diadakan di Gelanggang Petanque Taman Flora yang dikelolalakan oleh SMK Datin Onn Jaafar manakala pertandingan tenpin boling diadakan di Pacific Bowl, BP Mall telah dikelolakan oleh SMK Dato' Onn.
Team petanque diiringi oleh En Hamizan dan Cik Hjh Shereen manakala En Azhar Ghafar dan En Hashim A. Ghani bertindak sebagai jurulatih. Dengan usaha dan latihan gigih yang berterusan, team petanque perempuan telah memenangi tempat ketiga. Sementara itu, nasib tidak menyebelahi team lelaki yang hanya berjaya sehingga ke suku akhir.
Sementara itu, pasukan boling lelaki diiringi oleh Pn Fadzilah Mahadi, Cik Siti Meriam, Pn Zamilah Ekhwan dan En Hafiz Md Zaid yang juga bertindak sebagai jurulatih, telah mendapat tempat ke-9, manakala team perempuan menduduki tempat ke-5. Kategori perempuan individu, Nordiyana bt Balya telah menduduki tempat ke-5 dalam boling kategori perempuan. Mungkin tahun hadapan pasukan boling akan lebih berlatih dengan bersungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan.

No comments:

Post a Comment