11 February, 2010

SUKANTARA : LAKSAMANA JUARA BERGAYA

Sukantara SMK Semerah telah dijalankan selama dua hari iaitu pada Rabu, 10 Feb dan Khamis, 11 Februari 2010. Dengan berkonsepkan Sukan Untuk Semua, semua pelajar telah mengambil bahagian untuk dua hari berkenaan. Hari pertama dijalankan pada waktu petang. Namun hujan turun lebat pada petang Rabu memaksa pihak sekolah mengadakan pada pagi hari Khamis untuk acara yang tertangguh dan dituruti acara-acara yang telah dirancang pada hari Khamis.
Persaingan sengit pada hari pertama diteruskan pada hari kedua. Suara jeritan ketua rumah kedengaran di setiap venue untuk membakar semangat para ahli rumah masing-masing. Para pegawai bertugas menjalankan tugas dengan penuh dedikasi dan adil. Tahniah dan terima kasih kepada para pegawai. Anda memang profesional.
Setelah tamat 4 acara sukantara, berikut adalah keputusan pertandingan.

Tahniah kepada rumah Laksamana yang bangkit daripada kekalahan dalam Merentas Desa untuk mengorak langkah menjuarai Sukantara. Semua rumah sukan ada memenangi kategori bahagian dengan rumah Nakhoda dan Panglima menjuarai dua kategori manakala rumah lain memenangi satu kategori. Tahniah, sekurang-kurangnya adalah johan untuk setiap rumah sukan. Berikut pecahan johan kategori :-


Piala-piala disampaikan oleh En Radzali bin Ahmad, GPK 1 SMK Semerah. Kepada para pelajar dan guru-guru, ada lagi aktiviti sukan iaitu Sukan Kecil (Acara Awal) yang akan diadakan pada 23 - 25 Februari 2010. Tunggu! Dan Kejohanan Olahraga Tahunan Kali Ke-37 pula akan diadakan pada Khamis, 4 Mac 2010. InsyaAllah perasminya ialah Yang Berhormat Datuk Noraini Ahmad, ahli parlimen Parit Sulong.

No comments:

Post a Comment