30 September, 2010

TEAM BOLA SEPAK TINGKATAN 1 : PERMULAAN YANG BAIK MENANG BERGAYA

Menang bergaya ! Begitu ungkapan yang boleh diluahkan apabila team bola sepak SMK Semerah menang 6-2 menentang SMK Dato' Syed Esa dalam perlawanan persahabatan pada 30 September 2010. Perlawanan diadakan di padang SMK Semerah.Kejayaan ini memberi perangsang kepada para pemain untuk terus memantapkan lagi prestasi dan menambahbaik mana-mana kekurangan dalam pasukan. Pasukan ini dibentuk oleh En Hafiz Mohd Zaid dan En Mohd Yusof bin Abu Bakar. Bakat-bakat dipilih oleh En Azhar Abd Ghafar dalam sesi pemilihan pada waktu PJK. Pengurus pasukan, En Noimpendi Abu Bakar yakin akan prestasi anak buahnya dalam mencapai misi menjuarai Piala Warisan pada tahun ini. 
Perlawanan persahabatan tersebut diadili oleh En Hashim bin A. Ghani dengan dibantu oleh penjaga garisan saudara Haziq Syakirin dan Mohd Said Sani serta saudara Ahmad Shafik Sapary bertindak sebagai pengadil keempat. Hujan renyai-renyai menjadikan perlawanan bertambah menarik dengan serangan balas dari kedua-dua pasukan.
Separuh masa, SMK Semerah mendahului 1-0 hasil rembatan kencang Lokman Norhan. Serangan bertali arus pasukan Semerah membuahkan hasil dengan 2 jaringan lagi. Ketinggalan 0-3 idak mematahkan semangat pasukan pelawat untuk merapatkan jurang 1-3. Lantas serangan mengejut Semerah tidak dibalas oleh Syed Esa menjadikan jaringan 4-1 dan sekali lagi pasukan pelawat merapatkan jurang kepada 2-4. Semangat kental para pemain Semerah melenyakan impian Syed Esa dengan menjaringkan 2 gol lagi dan menjadikan keputusan penuh kepada 6-2.
Tahniah kepada para pemain dan barisan kejurulatihan. InsyaAllah misi akan dicapai !

No comments:

Post a Comment