27 October, 2010

SENTUHAN KECUNDANG UNTUK MENARUH HARAPAN PADA 2011

Rabu, 27 Okt 2010. Sekali lagi 5 buah sekolah sekitar parlimen Parit Sulong bertarung untuk merebut 4 piala kategori pelajar dan satu piala kategori staff. Dengan dikelolakan oleh SMK Dato' Sulaiman, pesta permainan tahunan ini memang meriah dengan suasana semangat kesukanan di kalangan para pelajar Tingkatan Satu.
SMK Semerah mensasarkan johan keseluruhan serta johan kategori bola sepak dan bola baling di samping 3 tempat terbaik untuk permainan bola jaring dan sepak takraw. Kontijen mantap ini diketuai En Tumian bin Jasman (GPK Kokurikulum), diurus oleh En Noimpendi Abu Bakar dan En Mohd Faiza bin Abd Rahman serta 11 guru. SMK Semerah tidak gentar untuk menghadapi musuh-musuh tradisi kerana persiapan telah dijalankan dalam masa 3 minggu.
Namun adat pertandingan ; ada yang menang dan ada yang tewas. Kita kena akur dengan kekuatan pihak lawan. SMK Semerah menduduki tempat ke-3 keseluruhan dengan pasukan bola jaring mendapat naib johan Piala Wawasan, pasukan bola baling mengungguli tempat ke-3 Piala Semerah, saguhati untuk dua regu sepak takraw untuk Piala Sepedoman dan tempat ke-3 untuk Piala Warisan kepada pasukan bola sepak. Sementara itu, staff SMK Semerah gagal dalam mengharungi ketangkasan para pemain bergu dalam permainan badminton untuk Piala Persada yang dijalankan pada Sabtu, 23 Okt 2010.
Jangan putus asa wahai para jurulati kontijen SMK Semerah. Diharapkan dengan kekecewaan ini akan memberi harapan untuk sekali lagi berusaha yang lebih bersungguh-sungguh dan iltizam yang tinggi demi mencapai impian menjuarai piala rebutan tersebut pada tahun depan.
Johan keseluruhan dirangkul oleh SMK Dato' Sulaiman. Johan Piala Warisan dimenangi oleh SMK Dato' Sulaiman. Johan Piala Sepedoman dirangkul oleh SMK Dato' Sulaiman. SMK Penghulu Saat sekali lagi mengekalkan kejuaraan Piala Semerah dan MRSM juga mengekalkan Piala Wawasan. Tahniah kepada para pemenang. Tahun depan 2011, SMK Semerah akan kembali menjuarai pula !
Team bola baling
Team bola jaring bersama jurulatihnya, Pn Norsaedah Jamal

Team bola sepak Piala Warisan
Team Sepak Takraw Piala Sepedoman 
 




No comments:

Post a Comment