07 February, 2018

BENDAHARA KEKALKAN KEJUARAAN SUKANTARA 2018



Acara-acara yang dijalankan : lompat jauh, 100 meter dan lontar peluru

          Bendahara mengekalkan kejuaraan apabila merangkul juara Sukantara SMK Semerah pada tahun 2018. Rumah Syahbandar yang mengekori rapat Bendahara sekadar bepuas hati menduduki naib juara Sukantara. Pertandingan yang diadakan pada 5 – 6 Februari pada sesi pagi agar lebih ramai penglibatan pelajar dalam sukan supaya falsafah Sukan Untuk Semua boleh diaplikasikan.

          Acara yang dipertandingkan ialah 100 meter, lompat jauh dan lontar peluru. Acara lari 100 meter dan lontar peluru menjadi taruhan utama untuk semua rumah mengumpul mata namun bagi  acara lompat jauh kategori perempuan tidak memberi mata yang banyak untuk semua rumah. Berikut adalah keputusan penuh pungutan mata setiap rumah sukan mengikut acara dan kategori :

         Penyampaian hadiah diadakan pada hari Rabu, 7 Februari 2018 oleh Tn Hj Shidan bin Ramli, Pengetua SMK Semerah. Moga kejayaan pertandingan ini akan menyemai semangat bersukan di kalangan para pelajar agar konsep 1Murid 1Sukan boleh disematkan seterusnya para pelajar yang berbakat boleh digilap oleh panel kejurulatihan sekolah bagi merancang pembangunan sukan dalam menuju falsafah Sukan Untuk Kecemerlangan.  Tahniah kepada semua guru dan para pelajar. Semerah Ada ; Semerah Di Hati ; Semerah Di Persada. Berikutnya adalah Sukan Kecil yang akan diadakan pada 12 - 13 Februari 2018 dan Kejohanan Balapan dan Padang yang dijadualkan pada 25 Februari 2018. Selamat bersukan. Majulah Sukan Untuk Negara.



No comments:

Post a Comment