16 April, 2010

NASIB TIDAK MENYEBELAHI TEAM SOFBOL SEMERAH

Walaupun menang bergaya dalam perlawanan pertama menentang SMK Tunku Mahmood Iskandar 7-5. Satu perlawanan yang dramatik, namun nasih tidak menyebelahi SMK Semerah. SMK Tunku Mahmood Iskandar akhirnya berjaya juga masuk ke semi final setelah mereka menewaskan SMK Dato' Sulaiman 11-5. Manakala SMK Semerah tewas mengejut kepada SMK Dato' Sulaiman 6-17. Itulah pertandingan namanya, ada yang menang dan ada yang tewas.
Pertandingan Sofbol LP 18 Tahun MSSD Batu Pahat telah diadakan di SMK Tunku Mahmood Iskandar pada 14 - 15 April 2010. Sebanyak 8 pasukan lelaki dan 9 pasukan perempuan yang bertanding. Team SMK Semerah diketuai oleh En Hamizan Mohd Khir, Pn Haryati Katemin dan Pn Hasralda Abu Hassn sebagai pengurus manakala En Hashim A Ghani dan Pn Noor Nazira Maliki sebagai jurulatih. Pasukan sofbol Semerah ini telah disandarkan bakal johan untuk kategori P15 tahun. Malangnya, kategori P15 ditiadakan pada saat-saat akhir akibat perubahan takwim sukan daerah dan negeri. Mahu tak mahu terpaksalah team ini dihantar juga dengan bermatlamatkan memenangi satu perlawanan. Kalau masuk ke peringkat semi final adalah bonus.
Johan lelaki dimenangi oleh SM Teknik dan SMK Convent merangkul johan kategori perempuan. Kepada para pemain, tahun depan kita cuba lagi, Teruskan berusaha dan dapatkan kemahiran serta pengalaman dalam bermain. InsyaAllah kejayaan adalah milik anda satu hari nanti.

                                                                                                                  

No comments:

Post a Comment