06 April, 2010

OLAHRAGA MSSD BATU PAHAT 2010


Kejohanan Balapan dan Padang MSSD Batu Pahat Tahun 2010 telah diadakan pada 29 Mac - 1April 2010. Kontijen olahraga 2010 memulakan hari pertama yang memberangsangkan dengan mengutip 1 emas dan 1 gangsa. Pada hari kedua, pungutan pingat agak suram dengan 4 gangsa, kembali cerah pada hari ketiga dengan memperoleh 1 emas,1 perak dan 2 gangsa dan hari keempat memperoleh 1 gangsa lagi. Jadi keseluruhannya SMK Semerah memperoleh kutipan pingat 2 emas, 1 perak dan 8 gangsa. Mengagumkan!
Dengan doa dan iringan serta usaha bersungguh-sungguh melalui latihan intensif 3 minggu sejak tamat olahraga sekolah. Musim cuti juga para atlet tetap berlatih. Stamina, kecergasan, drill dan taktikal diterapkan semasa sesi latihan. Namun demikian, latihan olahraga secara berkala telah dimulakan sejak awal Februari iaitu pada hari Rabu dan Khamis setiap minggu.
Tahun ini ketua jurulatih dipikul oleh En Azhar Abd Ghafar dengan dibantu oleh En Hashim A Ghani. Juga khidmat setia latihan juga dijalankan oleh En Abd Halim Abd Samad (jurulatih balapan), En Abu Bakar (motivasi dan balapan), En Hasbi Mohd Nor dan En Roslan Mohamad (jurulatih padang), juga Pn Zamilah Ekhwan serta krew sokongan lain iaitu Cik Norul Rafidah Redzuan (data & ICT), Cik Nornida Sapuan dan Cik Hasralda Abu Hassn (caperon) serta Cik Koh Siu Teen (fisioterapi). Pengurus pasukan ialah En Noimpendi Abu Bakar dan penolongnya ialah Cik Diyana Dalila Zulkifli.
Tahniah kepada Mohd Sobri Azwan Aziz yang merangkul emas ke-2 untuk acara 1500m L13 dengan catatan rekod baru yang memadamkan rekod 13 tahun. Juga kepada Nor Fazlin Shahdan. Berikut adalah pecahan pingat yang diperolehi oleh SMK Semerah :-
Emas :    P 13 - Lompat Jauh Nor Fazlin Shahdan
              L 13 -1500m Mohd Sobri Azwan Aziz
Perak :   L 15 - 3000m Mohd Azwan MesniGangsa : P 13 -1500m Nor Azua Maulad Paiman
              P 15 -1500m Nur Haffizah Zakaria
              P 18 - Pentathlon Nur Hidayah Abd Hamid
              P 18 - Pentathlon Nur Suria Abd Rahim
              L 15 - 3000m Mohd Azwan Mesni
              L 15 - 400m Mohd Faris Firdaus
              L 18 - Heptathlon Mohd Said Mohd Sani
              L 18 - Heptathlon Mohd Helmy Siman
Tahniah kepada para pemenang pingat. Juga terima kasih dan syabas juga kepada semua atlet yang mengambil bahagian kerana berlatih bersungguh-sungguh. Tahun depan anda boleh bangkit kembali.Keseluruhan SMK Semerah menduduki tempat ke-13 daripada 28 sekolah yang bertanding. Semoga tahun 2011 akan merubah kedudukan dan melonjakkan prestasi kepada 7 terbaik keseluruhan. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment