10 March, 2011

BOLA BALING L18 : JUARA BERGAYA



Juara L18 Batu Pahat
Excellent. Kehebatan terserlah. Menang bergaya. Itulah antara kata-kata yang boleh diberikan kepada pasukan bola baling lelaki SMK Semerah atas kejayaan menjuarai kategori lelaki Pertandingan Bola
Baling L/P 18 Tahun MSSD Batu Pahat. Pertandingan yang dikelolakan oleh SM Vokasional Batu Pahat dijalankan pada 9-10 Mac 2011. SMK Semerah menghantar juga pasukan perempuan. namun mereka tersekat pada pusingan awal dengan kalah kepada SMK Seri Medan 1-4, SMK Seri Gading 1-3 dan seri 1-1 dengan SMK Tun Aminah.
Kekalahan pasukan perempuan tidak melemahkan semangat pasukan lelaki. Sirna keunggulan pasukan ini bermula dengan menewaskan SMK Senggarang 5-4 dalam perlawanan pantas dan lasak. Langkah diteruskan dengan menumpaskan musuh tradisi SMK Tun Ismail 3-2. SMK Semerah membenam SMK Dato' Onn 6-3 dengan para pemain beraksi dalam hujan.
Dengan status johan kumpulan C, SMK Semerah terus memburu tempat ke semi final dengan menumbangkan SMK Munsyi Sulaiman 5-3 dalam permainan sengit. Pada peringkat semi final, pasukan ini membalas dendam lama dengan mengejutkan SMK Datuk Menteri 2-1 dalam aksi serang-menyerang yang mendebarkan antara kedua-dua belah pasukan.
Dalam final, SMK Semerah menyerlahkan keunggulannya dengan mendahului 5-3 pada separuh masa pertama. Pada separuh masa kedua, para pemain terus mengganas dengan menjaringkan 7 gol, sekaligus melenyapkan impian SMK Dato' Onn dengan kemenangan bergaya 12-4. SEMERAH JOHAN ! Johan kategori perempuan dimenangi oleh SMK Penghulu Saad buat kali ketiga berturut-turut.
Menurut En Hashim, pasukan ini telah dibentuk sejak 3 tahun yang lepas dengan misi untuk menjuarai bola baling pada peringkat daerah. Pasukan ini adalah naib juara kategori Lelaki 15 pada tahun 2009 dan berjaya ke suku akhir pada tahun lepas pada kategori Lelaki 18 tahun. Maka tahun ini, sasarannya ialah untuk menjadi johan, tambah En Hashim lagi.
Tahniah kepada para pemain dan para pegawai pasukan, Cik Norul Rafidah bt Redzuan, Cik Nornida bt Sapuan dan Cik Hasralda bt Abu Hassn, teruskan melatih team perempuan. Syabas kepada En Hashim A. Ghani selaku jurulatih dengan dibantu-urus oleh En Roslan bin Mohamad dan En Ahmad Hamizan bin Mohd Khir yang membimbing team lelaki menjadi johan pada tahun ini.Tahniah. SEMERAH BOLEH !

No comments:

Post a Comment