31 March, 2011

HOKI MERANGKUL NAIB JOHAN

Jumaat, 1 April 2011. Dramatik dan mendebarkan. Penalti stroke menyebabkan pasukan lelaki SMK Semerah tewas 1-3 kepada SMK Tinggi Batu Pahat dalam perlawanan akhir Pertandingan Hoki L/P Bawah 18 Tahun MSSD Batu Pahat yang diadakan di SMK Dato’ Bentara Luar dari 30 – 31 Mac 2011. Perlawanan sengit tersebut berkedudukan seri 1-1 memaksa permainan ‘suddent death’ diadakan dan masih berkeputusan seri juga.
Dalam peringkat kumpulan, badi seri bermula dengan SMK Tinggi Batu Pahat yang berkesudahan 1-1 dan mengikat SMK Seri Medan 0-0. Kemudian bangkit mengejutkan naib johan tahun lepas SMK Senggarang 1-0. Sebagai juara kumpulan B, SMK Semerah menewaskan tuan rumah SMK Dato’ Bentara Luar 3-2 (penalti stroke) pada peringkat semi final setelah kedudukan 0-0. Tambahan masa ‘suddent death’ masih tidak menjelmakan ‘golden goal’.
Bagi pasukan perempuan SMK Semerah tewas 0-2 dengan SMK Senggarang dan 0-1 dengan SMK Seri Medan dan hanya mencatat seri 0-0 dengan TIGS.
Sementara itu, tempat ketiga lelaki dimenangi oleh SMK Banang Jaya yang menewaskan SMK Dato’ Bentara Luar. Sementara itu, SMK Banang Jaya merangkul johan kategori perempuan setelah mengalahkan SMK Seri Medan 1-0 dalam masa suddenth death. Diikuti SMK Penghulu Saad yang menduduki tempat ketiga dan TIGS mendapat tempat keempat.
Sesungguhnya kejayaan merangkul naib johan adalah kemenangan yang diidamkan oleh para pemain yang telah berlatih bersungguh-sungguh sejak sebulan lalu. Ucapan penghargaan kepada En Azhar bin Ghafar sebagai ketua jurulatih yang dibantu oleh En Abdul Halim bin Abdul Samad dan En Hashim bin A. Ghani. Juga terima kasih kepada En Azrizal Aizat, Cik Norul Rafidah bt Redzuan dan Cik Norhuda yang membantu melatih team perempuan. Semoga tahun depan kita akan menjadi juara pula ! Kepada team perempuan, ayuh, bangkitlah kuatkan semangat, tingkatkan kemahiran dan terapkan permainan pantas untuk mengungguli hoki perempuan. Kita boleh dan Semerah boleh.

No comments:

Post a Comment