05 April, 2011

SEMERAH JOHAN LAGI, MENGUNGGULI CATUR

SMK Semerah memang hebat ! Juara catur kategori perempuan. Team catur yang diwakili oleh 6 orang pemain lelaki dan 2 orang pencatur perempuan telah dibimbing oleh Pn Rozaidah bt Talib dan Tn Hj Zaini bin Othman. Pertandingan diadakan di SMK (P) Temenggung Ibrahim pada 31 Mac-1 April. 
Pencatur Norhidayu Buang telah berjaya mengulangi kejayaannya semasa tahun 2009 ketika menjuarai kategori P15 tahun, telah bangkit daripada kekalahan pada tahun lepas dengan menjuarai kategori P18 dengan kemenangan bersih 6-0. Malah rakannya Nor Alia telah menduduki tempat ke-3 dalam kategori yang sama.  Sementara itu, para peserta lain juga tidak kurang hebatnya dengan paling sikit mata ialah 2.5. 
Nampaknya kejayaan meneruskan pesta kejayaan SMK Semerah pada awal musim 2011 ini iaitu setelah kejayaan team kriket (naib johan L18), bola baling (johan L18) dan hoki (naib johan L18). Moga pencapaian setakat ini akan member perangsang dan iltizam kepada permainan lain agar terus mengekalkan momentum kejayaan ini. Semerah Boleh !

No comments:

Post a Comment